Pere Aragonès, amb la plaça de Granollers de gom a gom

El cap de llista dels republicans reivindica la història antifeixista d'Esquerra i reclama a tots els partits respondre a l'extrema dreta "sempre dempeus"

Així de contundent ha estat el president de la Generalitat, Pere Aragonès, referint-se al pacte signat avui amb Comuns i CUP per barrar el pas de l’extrema dreta al nostre país. “Hem signat el compromís de barrar el pas de l’extrema dreta al nostre país. Com hem fet amb VOX i com farem amb tota l’extrema dreta porti la bandera que porti. Perquè no hi ha una extrema dreta bona i una dolenta. I són especialment dolentes les que s'emboliquen amb la senyera perquè impedeixen la cohesió necessària per a la llibertat del nostre país”. I ha lamentat que Junts no hagi signat l’acord: “Necessitem un missatge clar el 12M, aspirem a una societat justa on l’extrema dreta no hi tingui cabuda. Perquè volem un país per a tothom, on tothom hi tingui oportunitats

Aragonès també ha volgut recordar la història antifeixista d’’Esquerra Republicana i les nombroses lluites de l’organització contra aquesta “ plantem cara, ja sigui en forma de partit, toga o des de suposats mitjans de comunicació que no tenen gaire veu al nostre país però sí al país del costat”: "Sempre dempeus", ha arengat.

Al seu torn, la número 4 per Barcelona, Najat Driouech, s'ha reivindicat orgullosa com un "producte de l'escola catalana" i ha reclamat el vot per Esquerra perquè és la "millor aposta" per legislar en l'àmbit social i en la protecció del català. Driouech també ha deixat clar que Esquerra és un mur contra l'extrema dreta: "hi diem 'no', és igual el nom que porti", ha dit. La número 4 dels republicans ha alertat que Junts i el PSC s'han desmarcat d'acords antifeixistes: "Que ningú s'oblidi de qui està disposat a acceptar a qualsevol preu qui deshumanitza una part de la societat".

El conseller de Salut, Manel Balcells, ha recordat la feina feta pel govern i en especial en la seva cartera: la reducció de listes d’espera, la incorporació de més professionals sanitaris, la millora de les condicions laborals dels 155.000 professionals sanitaris, l’impuls del català al sistema sanitari i la millora de les infraestructures del sistema, com l’hospital de Granollers. Però també ha criticat a Junts que va “abandonar el govern perquè no creien en la negociació i ara l'exerceixen. Benvinguts al diàleg, benvinguts a la negociació amb l’Estat” ha reblat Balcells. També ha recordat que “Junts són els de les retallades, els que van retallar els nostres serveis públics i nosaltres, per contra, som els que les hem revertit”.

A la feina feta també ha apel·lat la cap de llista d'Esquerra per a les eleccions europees del 9 de juny, Diana Riba. Davant els auges amenaçadors de l'extrema dreta, Riba ha fet una crida a les urnes perquè hi ha molt en joc a Europa: sis de cada deu lleis estatals venen d'Europa, ha explicat. En aquest sentit ha reivindicat la feina fet amb l'altre eurodiputat republicà, Jordi Solé, en una cinquantena de legislacions. "Mentre els altres amb tres escons, potser dos escons ja a finals de legislatura, han contribuït a quatre dossiers. Què han fet? Tuits i cops al pit, de feina, molt poca. Nosaltres, projecte i resultats", ha etzibat Riba.

Marc Candela, cap de llista del Vallès Oriental ha contraposat el “model de ciutat grises del PSC, el model Roca Village”, amb el model d’Esquerra Republicana que “enforteix el teixit industrial i abandera la lluita contra el canvi climàtic”. També s’ha referit a la reunió que el President i ell mateix han mantingut amb la Plataforma Contra el Quart Cinturó i ha volgut deixar clar que “el model d’Esquerra no és el del PSC, nosaltres apostem per protegir els espais naturals i posar en valor el nostre teixit urbà”.

La candidata de la ciutat, Gavina Garcia, ha fet una crida a explicar els propers dies el projecte d'Esquerra Republicana en contraposició al model "gris del PSC que coneix bé" la ciutadania de Granollers. El dels republicans és "l'únic que garanteix la transformació social i l'avenç nacional" amb mesures com la gratuïtat de l'educació 0-3 i amb polítiques feministes. I amb Rodalies. "Quants de vosaltres agafeu el tren? Tenim gent de Granollers que porta 20 anys al Parlament i mai ha prioritzat millorar Rodalies. Quan s'ha prioritzat Rodalies? Amb Esquerra al capdavant de la Generalitat", ha dit Garcia en referència a la negociació per al traspàs integral ja en marxa.

Aragonès: 'L'extrema dreta amb senyera també és dolenta; impedeix la cohesió necessària per la llibertat de Catalunya'

Etiquetes