Ernest Maragall durant la roda de premsa a Brussel·les / ACN

El conseller d’Exteriors, de visita a la delegació del Govern a Brussel·les, l’única no afectada per l’aplicació del 155, ha explicat la voluntat del departament de tornar a tenir representació, a partir de la setmana que ve, al Regne Unit, Itàlia, Alemanya, Suïssa i els Estats Units

El conseller d’Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència de la Generalitat de Catalunya, Ernest Maragall, ha anunciat des de la delegació del Govern a Brussel·les la reobertura “immediata” de cinc de les delegacions tancades per l’aplicació “injusta, il·legal i inacceptable” de l’article 155 per part del govern espanyol. Maragall ha explicat que “tindrem presència internacional activa a partir de la setmana que ve a grans ciutats: Londres, Roma, Berlín, Ginebra i Washington” a més de Brussel·les, l’única delegació catalana que no va ser clausurada amb la intervenció de la Generalitat.

En la seva exposició, el nou conseller s’ha referit a la relació amb l’Estat espanyol: “No és ni de dependència ni de subordinació. Tenim unes competències i les desplegarem. Anirem tan lluny com sigui possible, per apropar-nos a l’objectiu de la República”, ha sentenciat.

Iniciem immediatament el procés de reactivació de les delegacions de Londres, Roma, Berlín, Ginebra i Washington clausurades per l’aplicació il·legal del 155
Ernest Maragall Conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència

El conseller també ha detallat els principals objectius del seu departament que passen per tres fases. Una primera fase d’urgència, en la que s’inclou l’obertura de les delegacions esmentades. La segona fase, de consolidació, s’aplicarà en un període de “tres mesos com a màxim”, i suposarà “la reaparició de la dotzena de delegacions” que ha tingut fins ara el Govern de Catalunya, però també d’altres noves. Així, s’espera que en els propers tres mesos que Exteriors pugui ser present, amb delegacions i corresponsalies, a França i altres països del Mediterrani, als països nòrdics i als Balcans. En la tercera fase, la d’expansió, hi haurà presència a la resta del món, com l’Orient mitjà, a més d’altres països asiàtics i Llatinoamèrica.

Nou període per a Catalunya però també per a Europa

A més a més, en la roda de premsa, el conseller Maragall ha recalcat que “Europa està necessitada d’una nova ànima”. És per això que ha remarcat que tindran una gran responsabilitat i que s’implicaran “fins al moll de l’os en la reconstrucció d’Europa”; així, per exemple, el departament d’Acció Exterior serà coherent amb el seu nom i “estarà present i actuarà en els debats europeus”, ha afirmat Maragall.

La relació amb l’Estat espanyol no és ni de depèndencia de ni de subordinació. Tenim unes competències i les desplegarem. Anirem tan lluny com sigui possible, per apropar-nos a l’objectiu de la República

Per últim, el conseller ha posat èmfasi en l'organització de les delegacions, en la qual s’incorporaran elements de professionalització en la xarxa catalana a l’estranger. És a dir, es cobriran les places tant de delegats com d’enviats i corresponsals en base a concursos públics.

Etiquetes