Els candidats i candidates de les 50 ciutats més grans del país en l'acte 'Ciutats republicanes, ciutats de progrés' davant del Parlament de Catalunya / Marc Puig
Els candidats i candidates de les 50 ciutats més grans del país en l'acte "Ciutats republicanes, ciutats de progrés" davant del Parlament de Catalunya / Marc Puig

Amb Alfred Bosch i bona part dels caps de llista de les grans ciutats, el vicepresident Aragonès ha afirmat que les llistes d’Esquerra Republicana “estan cridades a ser la ròtula que aixequi l’edifici de la República, que és un projecte per a tothom”

Construir "ciutats republicanes, ciutats de progrés" és l’objectiu d’Esquerra Republicana. Sota aquest lema, s’han reunit avui davant del Parlament els candidats i candidates del partit a les cinquanta ciutats més grans del país. Pere Aragonès, vicepresident del Govern i adjunt a la presidència d’Esquerra Republicana, ha explicat que ara és el moment de convertir el coneixement i l’experiència acumulada en aquest darrer mandat municipal en propostes de govern. El vicepresident ha apuntat que “som hereus de les polítiques republicanes basades en l’educació i els serveis a les persones” i que s'ha demostrat aquests darrers tres anys amb “responsabilitat, rigor, proximitat i treball constant” tant des dels governs municipals com des de l’oposició. “Estem fent uns equips transversals i diversos, com ho és la gent de les ciutats que volem representar” i “coneixent, escoltant i incorporant veus diverses” és com l’actual home fort del partit afirma que “farem un projecte en comú de país”.

Aragonès està convençut que els regidors i regidores d’Esquerra Republicana “estan cridats a ser la ròtula que aixequi l’edifici de la República, que és un projecte per a tothom” als nous ajuntaments sorgits de la contesa electoral de maig del 2019. “Anem a totes, estem a punt perquè les eleccions municipals siguin de nou un 14 d’abril”, ha dit, contundent, l’adjunt a la presidència de la formació republicana.

Les eleccions municipals tornen a ser una oportunitat per consolidar el moment fundacional que vam viure l’1 d’octubre
Marta Vilalta Portaveu d'Esquerra Republicana
 Pere Aragonès i Marta Vilalta, juntament amb Alfred Bosch, Juli Fernández i la resta de candidats i candidates, davant del Parlament / Marc Puig

La portaveu Marta Vilalta ha explicat que les eleccions municipals “tornen a ser una oportunitat per consolidar el moment fundacional que vam viure l’1 d’octubre” i que les llistes d’Esquerra Republicana donaran “resposta compromesa als reptes socials i treballaran per la justícia social, la igualtat de gènere, una dinamització econòmica responsable, una educació de ciutadans i ciutadanes lliures i per una gestió pública dels serveis ambientalment responsable”.

Al seu torn, el cap de llista republicà de Barcelona, Alfred Bosch, ha conclòs que “volem fer les ciutats de les gran solucions i de les grans oportunitats i això implica que hem d’abraçar la diversitat”.