Esquerra Republicana celebra que el Parlament desencalli finalment la renovació de càrrecs com el Síndic de Comptes, el CAC i l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades

Esquerra Republicana posa en valor que aquest dijous el Parlament hagi aprovat les propostes dels grups parlamentaris per renovar càrrecs de designació parlamentària com el Síndic de Comptes, el CAC i l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (ACPD). Uns nomenaments que desencallen anys de paràlisi en la renovació d'aquests i d'altres òrgans, i que Esquerra Republicana es va fixar com objectiu, durant el debat de política general i en diverses mocions.

Durant el debat al Parlament, han intervingut els diputats Jose Rodríguez, portaveu a la Sindicatura de Comptes; Raquel Sans, pootaveu a la comissió de la CCMA, i Jordina Freixanet, membre de la CAI. Rodríguez, en la seva intervenció en la Sindicatura de Comptes, ha evidenciat que “és bastant difícil justificar el vot contrari al conjunt de dones i homes que conformaran el nou equip de la sindicatura de comptes, si ens atenem als seus mèrits però també al seu compromís amb l’interès general i el seu compromís de servei públic”.

Sans, que ha posat la mirada també en la renovació dels membres del consell de govern de la CCMA, ha celebrat la renovació "tan necessària" malgrat que Esquerra Republicana hauria preferit consens més amplis per aprovar-ho. "Però en qualsevol cas no podem deixar de celebrar el que era imprescindible".

Finalment, Freixanet que ha intervingut en els nomenaments de l’autoritat catalana de protecció de dades, ha volgut recordar que “les institucions no es defensen amb jocs de mans, o amb gesticulacions contundents, sinó amb grans acords per a garantir el seu bon funcionament, per a continuar-les construint i desenvolupant”. “Això és el que fem avui aquí amb aquests nomenaments”, ha clos.