Sabrià serà el nou president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana

La diputada Anna Caula esdevindrà la nova portaveu del Grup Republicà després de la reestructuració com a conseqüència de la renúncia de Marta Rovira com a diputada i presidenta de grup

El Grup Republicà comença a reestructurar-se després de la renúncia fa pocs dies de Marta Rovira com a diputada i presidenta de grup. Sergi Sabrià, fins ara portaveu, serà el nou president del grup parlamentari i la diputada Anna Caula en serà la nova portaveu. Els canvis es faran oficials durant les properes hores en què es registrarà la nova composició de la direcció.

Una altra de les novetats serà el nomenament de Gerard Gómez del Moral com a portaveu adjunt del grup parlamentari. Els canvis arriben pocs dies després que renunciessin a la seva acta de diputades Carme Forcadell, Dolors Bassa i Marta Rovira, que a més n'era la presidenta.

Davant la situació de repressió i excepcionalitat en què ens trobem, tots hem de fer un pas endavant i assumir noves responsabilitats
Sergi Sabrià President del Grup Republicà

"Davant la situació de repressió i excepcionalitat en què ens trobem, tots hem hagut de fer un pas endavant i assumir noves responsabilitats. No són les circumstàncies que voldríem alhora d’haver assumit la presidència del grup, però intentaré estar a l’alçada", ha afirmat el nou president de grup, Sergi Sabrià. "N'hem parlat tant amb Marta Rovira com Oriol Junqueras i volem apostar per crear una direcció de grup molt coral, aprofitant la transversalitat i el talent de tots els membres del grup parlamentari" ha afegit.

La nova portaveu Anna Caula considera que "el repte és important", però l'assumeix "amb tota la il·lusió" i amb bones referents com Marta Rovira, que va ser la portaveu durant la darrera legislatura en què van coincidir ja al Parlament. "Toca avançar, i estem en això, un gran honor poder ser la portaveu d'un grup ric en matisos i plural amb la ferma voluntat de treballar a tota hora pels valors republicans", ha sentenciat Caula.