El president Aragonès al Palau de la Generalitat. MARC PUIG.

El president anuncia la convocatòria electoral al Parlament per aconseguir un Govern “amb molta més força i sense dependència dels immobilistes”

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha anunciat una cita amb les urnes pel proper 12 de maig per dotar a la ciutadania d’un Govern “amb molta més força i sense dependència dels immobilistes”, després que al Parlament Junts i Comuns hagin renunciat als pressupostos més expansius de la història. Davant d’aquest bloqueig, Aragonès ha assegurat que el 12-M la ciutadania “triarà entre qui defensa un model del passat i qui defensem una Catalunya que mira cap al futur”.

El president ha contraposat la responsabilitat del Govern amb la decisió de bloquejar 2.400 milions d’euros de l’oposició. “Davant la irresponsabilitat dels grups polítics que han rebutjat el pressupost, cal responsabilitat de país”, ha dit Aragonès. Per això, ha afegit, “assumeixo la responsabilitat contra el bloqueig”.

En aquest sentit, Pere Aragonès ha reivindicat el projecte polític del Govern i d’Esquerra Republicana, així com les transformacions que el seu executiu ha estat impulsant els darrers anys.

Avui a Catalunya hi ha dues formes d’entendre el país: per una banda, una visió conformista, ancorada al passat i còmode amb la dependència a l’Estat; i, per l’altra, una mirada netament republicana, ambiciosa i amb l’horitzó inequívoc de decidir lliurement el futur del nostre poble”, ha sentenciat el president. D’aquesta manera, Aragonès ha insistit en la dicotomia que suposa el proper 12 de maig. “Avui al nostre país hi ha dos projectes, un que eixampla drets als ciutadans contra un que vol consolidar vells privilegis”, ha dit Aragonès.

Aragonès: “El 12 de maig la ciutadania triarà entre qui defensa un model del passat i qui defensem una Catalunya que mira cap al futur”