La portaveu dels republicans Raquel Sans a la roda de premsa d'aquest dilluns. MARC PUIG.

Esquerra reitera que les prioritats dels republicans passen per recaptar el 100% dels impostos, parlar de referèndum i enfortir els serveis públics i el català

Esquerra Republicana ha insistit aquest dilluns en la necessitat d’abordar les quatre carpetes que els republicans han posat sobre la taula les darreres setmanes: un finançament singular per a Catalunya, el referèndum d’autodeterminació i l’enfortiment dels serveis públics i del català. En un escenari de negociacions posteriors a les eleccions al Parlament del 12M, Esquerra referma les prioritats i manté el terreny de joc.

En aquest sentit, la portaveu dels republicans Raquel Sans ha reiterat la proposta d’Esquerra per donar resposta a les necessitats de la gent: un finançament singular en què Catalunya recapti tots els impostos. “No intentin confondre; volem tenir la clau de la caixa, recaptar el 100% dels impostos, no el 9% actual”, ha advertit Sans, davant les maniobres del PSOE “per intentar embolicar”.

Esquerra Republicana assegura que un finançament singular és necessari per fer front a l’envelliment, la salut, les migracions o l’escola inclusiva. “Ha de ser des de Catalunya des d’on es gestionin els recursos, volem ser clars i evitar les temptacions de confondre”, ha afegit Sans.

En aquest mateix context postelectoral, la portaveu també s’ha dirigit al PSC i a Junts perquè “exerceixin la responsabilitat que les urnes els ha atorgat”, i els ha animat a treballar les majories per sotmetre’s a un debat d’investidura. “És hora de saber quin és el projecte del PSC i Junts per a Catalunya”, ha etzibat Sans.

Sans, al PSOE: 'No intentin confondre; volem tenir la clau de la caixa'