Francesc-Marc Álvaro, al Congrés / Congrés dels Diputats

La iniciativa, encapçalada per Esquerra Republicana, pretén contribuir en la preservació, promoció i difusió de la rumba catalana a escala nacional i internacional

El Congrés dels Diputats ha aprovat avui, amb el suport de tots els grups, una iniciativa d’Esquerra Republicana per a reconèixer la rumba catalana com a patrimoni universal per part de la UNESCO. “Parlem d’un dels gèneres musicals populars més importants nascut a Europa al segle XX. Concretament, a Barcelona, en el si de la comunitat gitana”, ha explicat el diputat republicà, Francesc-Marc Álvaro, que ha estat l’encarregat de defensar la iniciativa.

El reconeixement de la rumba catalana com a Patrimoni Cultural Immaterial de la UNESCO contribuirà a la seva preservació, promoció i difusió a escala nacional, estatal i internacional, garantint, així també, la seva continuïtat i la transmissió a les generacions futures.

“Una música de barri que esdevé universal. Barris com el Raval, Gràcia i Hostafrancs, i altres de Mataró, Lleida o Perpinyà, entre d’altres. Un gènere que es canta en català, espanyol, caló i francès, en el cas dels gitanos de Perpinyà i les comarques de la Catalunya Nord”, ha apuntat Álvaro. "Només soc portaveu de les inquietuds de la gran família rumbera, que fa anys que batalla. Vull donar les gràcies de manera explícita als amics i amigues de la Plataforma per a la Defensa de la Rumba Catalana”, ha clos.