La vicesecretària general de Drets, Llibertats i Lluita Antirepressiva, Marta Vilaret, aquest dijous. MARC PUIG

Després que el Suprem obri causa per terrorisme pel Tsunami Democràtic, la vicesecretària general de Drets, Llibertats i Lluita Antirepressiva es mostra "convençuda" que "ningú serà capaç de desaprofitar l'oportunitat històrica" d'aprovar la llei d'amnistia

"Un cop més, els jutges que fan política han decidit intervenir la democràcia, i ser un actor polític més". Amb aquestes paraules ha valorat aquest dijous la vicesecretària general de Drets, Llibertats i Lluita Antirepressiva d'Esquerra Republicana, Marta Vilaret, la decisió del Tribunal Suprem d'obrir causa penal pel delicte de terrorisme contra l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont i el diputat republicà al Parlament Ruben Wagensberg, pels actes de Tsunami Democràtic.

Mentrestant, la causa segueix també a l'Audiència Nacional contra la resta de persones investigades, entre elles la secretària general del partit, Marta Rovira.

"Tothom sap que en el procés independentista no hi ha hagut terrorisme i que Tsunami Democràtic promovia protestes no violentes", ha assenyalat Vilaret en declaracions als mitjans de comunicació. "Però això no impedeix que el Suprem hagi decidit que hi ha causa. No ens sorprèn", ha afegit Vilaret. "Si una cosa hem après en els darrers anys, és que el sentit jurídic de les coses no és el que explica aquestes decisions, sinó la intencionalitat política", ha reblat.

Davant d'això, Vilaret ha reclamat l'aprovació immediata de la llei d'amnistia. "La necessitem més que mai perquè la repressió no s'acaba i seguim tenint uns jutges disposats a fer política". "Fa molts dies que la negociació hauria d'haver acabat. Tothom hauria d'entrar en raó i estem convençuts que ningú serà capaç de desaprofitar aquesta oportunitat històrica", ha mantingut.

Una sala amb antecedents

Vilaret ha recordat que la sala penal del Suprem, que ha obert ara la causa per terrorisme, "va condemnar els líders independentistes a més de cent anys de presó per organitzar un referèndum i va tergiversar la modificació del delicte de malversació per no modificar les seves penes". "Ara decideix tenir un paper protagonista en la causa d'aquest terrorisme inventat", ha lamentat.

La vicesecretària general de Drets, Llibertats i Lluita Antirepressiva s'ha mostrat convençuda de què "a llarg termini la causa caurà". "Aquestes acusacions no s'aguanten, perquè no hi ha hagut delicte de terrorisme, no hi ha hagut violència, i no hi ha proves de la participació d'aquestes persones en aquests fets", ha sostingut.

"Ho batallarem al Tribunal Suprem, ho batallarem a l'Audiència Nacional, ho continuarem batallant a Europa, com sempre hem fet, i també al Congrés dels Diputats, on continuarem insistint perquè s'aprovi d'una vegada la llei d'amnistia", ha conclòs.